28. HAMLEDE FİL KAYBETTİ!! DÜNYA ŞAMPİYONLUK MAÇI 9.Oyun ÖZET | Magnus Carlsen - Nepomniachtchi

chess24 Türkçe

chess24 Türkçe

60 B görünümler0

    katma Aylar önce

    YORUMLAR: 200

    1. chess24 Türkçe

      Like ve yorum desteği ile TRENDlere oynayalım dostlar

      1. ersozeri

        Carlsen, oynamazsa oynamasın... Kasparov 2005 yılında bıraktı,Carlsen bile ortalarda yoktu,sadece Anand ve Kramnik kalmıştı,buna rağmen aradık mi Kasparov u,Fischer i ve Karpov u,öncesinde Botvinnik i aramış mıydık? Zaten 2016 ve 2018 de uzatmada kazanmıştı,bundan önceki unvan maçları 12 yada 16,tarihte de en fazla ya 24 oyun üzerindendi, Fischer in 10 galibiyet üstelik 9-9 galibiyetlerle şampiyona unvan korutan önerisi reddedildi,Çapa zamanında 1927 de ve 1985 te 6 galibiyet üzerinden olan statuvde beğenilmedi ama Carlsen klasik satrançta yıldırım istihor anlaşılan yani düşünme olmasın,yarım saatte her oyun bitsin,gelsin para ve klasik satrançta 2900 diye tweet gelsin ama ha? Ne ala memleket! süre arttirimi yok,her oyuncuya 90 ar dakika verilerek klasik satranç oynansin ve 20 veya 22 oyun üzerinden oynansin 12,14,16 kısa ve zayıf oyuncuya avantajlı görülüyorsa ama 20 yada 22 oyun üzerinden gayet yeter ha? Süre arttirimlariyla 5 saatin altında biten maç yok gibi...Bayrağı düşen gider,ikinoyuncuya da 90 ar dakika verilsin hadi... Carlsen 7 yıl beri daha ilk kez klasik oyun kazanan bir şampiyon,canı isterse bıraksın...Ben de Carlsen severim ama ya bu deve gudulecek ya bu diyardan gidecek Carlsen ama bu deve gudulecek,bu kervan yürüyecek.Madem yildirimda bitmek yerine süre eklemesiz 90 ar dakika ve bayrak düştüğü an biter ve maçlar da 22 oyun üzerinden olsun hadi hatta 80 er dakika bile düşünülebilir,20 yada 22 oyun üzerinden,süre eklemesiz,bayrak düştüğü an biter... Gayet yeterli format olur. Carlsen in kendi seçtiği 1 oyuncuyla, adaylar turnuvasindan gelen yapsın bir maç ve galibi olsun Carlsen in rakibi,bu da kabul, 6-10 oyun üzerinden,yine 80 er yada 90 ar dakika,bayrak düştüğü an biter. Başka turlu olamaz ama ve de Carlsen her sene bırakıyor Dünya Şampiyonluğu nu ama satranç oynadığı surece Dünya Şampiyonu... Yemezler GOAT bile olsa,hodri meydan...

    2. Ellie Miller

      Magnus : hafif üstün oyun sonu kazanılır Nepo : hafif üstün oyun kaybedilir

    3. Wolf1967

      Karjakin: ilk oyun yendi diyelim. 2. Oyunu gitti siyahta yenildi sikinti yok beyazda yendi 2 eder siyahta da yendi 3 Beyaz da yendin 4 gittin siyahta yenildin hic sikinti yok 4 puanla sampiyonsun. Bu arada sunu da yapabilirsin. Siyahtayken berabere kalirsin. Boyle de 4.5 yapar.

      1. Semih Yılmaz

        Mükemmel kahkaha attim

      2. Samsa

        Qozmwkxmwkdmwodmwmd aşırı iyi

      3. Ismayil Abbaszade

        😆 Hassiktir çok iyi

      4. Mustafa Talha Volkan

        Sinan engin sesiyle okudum dkdkdkdkkdkf

    4. 1 0

      Carlsen'i diğerlerinden ayıran özelliği kriz kontrollerinde bir makineden farksız olması. İnsani duyguların getirmiş olduğu baskılara yenilmiyor adam. Bu yüzdendir ki konum avantajı olarak geride olsa dahi modunu bozmayıp oyun sonlarında toparlayabiliyor. Nepo'nun son maçları sıradan biri gibi oynamasının sebebi bu özelliklerden yoksun olması. Geriye düştüğü ilk oyundan sonra mala bağladı maalesef.

      1. yunus Emre

        @1 0 hocam artık ne demek istediğimi anladın mı :D yani böyle bir meczupluk olur mu ... son 100 yılda böyle bir dünya şampiyonluğu süreci yaşanmamış

      2. 1 0

        @yunus Emre Yani Nepo'nun da o isimlerden aşağı kalır yanı yok aslında. Yanlış hatırlamıyorsam adaylar turnuvasında o saydığın isimleri yenmişti. Bu turnuvaya kendini mental açıdan hazırlamamış olacak ki bir süre sonra tosladı. Carlsen uzun süre şampiyon olmasına rağmen Nepo'dan daha aç görünüyor kazanmaya. Nepo'da saçma bir tokluk var. İlk oyunlarda kazanç konumunda olmasına rağmen beraberliğe oynaması falan çok gereksizdi. Yine dediğime çıkıyor ya , kendini hiç hazırlamamış turnuvaya.

      3. yunus Emre

        Öyle dostum.. carlsen en kolay şampiyonluğunu kazanıyor bence..ve magnusu burda terletecek ancak Radjabov veya So gibi geliyor bana.. hani uzun süreli soğukkanlılığını koruyup oyunu iyi oynayan..

      4. 1 0

        @yunus Emre doğrudur dostum , belki ben fazla abatmış olabilirim , sadece bu turnuvada Carlsen hakkındaki gözlemlerim bu şekilde oldu. Zaten dikkat çektiğim kısım kriz anlarındaki tutumuydu, çok soğukkanlı yönettiği için kriz anlarını , makine benzetmesi yaptım.

      5. yunus Emre

        Ve ayriyeten online turnuvalarda da gördük SO ya Radjabov a kaybettiğinde nasıl reaksiyonlar verdi.. röportaja çıkmadı.. çıktığında ters yaptı gitti.. ama abi adam işini hep ciddiye alıyor.. ve tüm dünya onun açılışlarına oyun sonlarına çalışıyor.. yani adam bunun farkında ve düşünsene en yüksek GM lerde çalışıyor buna.. ee adam napacak ekmeğini taştan çıkarıyor tabiri caizse.. ve nepoya da gelirsek bu bayadır turnuvalara da katılmadı.. dedim ki lan helal olsun bu sefer işi ciddiye aldı ve adam gibi hazırlanıyor.. ekip te buna destek veriyor.. abicim insanın karakteri şak diye ortaya çıkıyor.. zaten taa en başında konferansta ne dedi carlsen afedersin haz.irlik s.eyimde değil ben kriz anlarında karar almasını bilirim soğukkanlılığımı korururum.. ki magnus en meczup adam denk geldiği için en kolay şampiyonluk maçını yaşıyor .. BUNA RAĞMEN adam dün 2 önde olmasına rağmen ve konumu sıkışık diye masanın başından kalkmadı ve meyvesini aldı.. meczup nepo napıyor geliyor 1 dakka oyna git.. ee ulan bu klasik maç .. o blunder yapılacak iş mi.. bunu caruana nın yapma ihtimali sıfır mesela

    5. Muhammet Köprü

      Nepo: Dikkatli oynayacağım artık Yine Nepo: FİL UYUDUM

    6. Barış Karagöz

      Ağır tempolarda Caruana kadar etkin olamayacak dediğimde herkes “Nepo bu sürpriz yapar kazanır rapid-blitz tempoları göremeyiz” diyorlardı.Çok erken bir dünya şampiyonluğu izlemiş olacağız.Belki hızlı tempolarda etkin olmaya çalışabilirdi Nepo ama ne olursa olsun maalesef bir makineye karşı oynamak çok zor.

      1. Berkay Lale

        çok güzel bir yorum ağzına sağlık dostum

    7. Hikmet Es

      Nepo, sampiyonlar ligindeki turk takimlari gibi her oyun umutlu ama sifir cekiyor, emeginize saglik..

    8. annenizin sekreteri

      Nepo'nun bugün altı dolu bir özgüveni vardı ama bu özgüven bir yerden sonra şımarıklığa dönüştü . Magnus iyi olmadığı bir varyantı oynamak zorunda kaldığı için çok süre harcadı ve cidden işler onun için iyi görünmüyordu , ama şampiyonu asla küçümsememelisiniz .

    9. Alper

      Nepo'nun C piyonuyla oynamasıyla oyun başladı, Nepo'nun bi' kez daha C piyonuyla oynamasıyla oyun bitti. :)

      1. Berkay Lale

        vay be ne guzel tespit

      2. HEISENBERG

        Güzeldi

    10. isimsiz

      Olay bitmiştir 2021 dünya şampiyonu MAGNUS CARSLEN dir

      1. meaw meaw

        Biat edin

      2. Mehmet

        Tesekkür ederiz Sherlock, sen olmasan bunu hic bilemezdik

      3. Hexa !

        2021 - 2022

    11. Aykut Yahya Ay

      8. maç özetine Nepo'nun kaybettikten sonra psikolojik olarak çöktüğünü, çok amatörce hatalar yaptığını ve bu yüzden Carlsen'in siyahlarla bile kazanabileceği konumlar ortaya çıkacağını yazmıştım. Eğer Nepo ikinci oyun gibi bir konumda beraberliğe yatmasaydı çok farklı konuşuyor olabilirdik şu an. Yarınki maçta Carlsen çok zorlamayacak ve aşırı kısır bir konum olacağını düşünüyorum. Carlsen beyazlarla 40 hamlede ölü berabereyi çıkarır. Ondan sonraki oyunda Nepo şah gambiti falan oynasa etkileyici bir karşılaşma olabilir.

    12. schrödingerin kedisi

      Neponun yaptığı yenilgiyi hazmedememe garip ağız hareketleri magnusa değişik bakışlar atmalar falan bu psikolojide hangi oyunu oynarsanız oynayın kazanma şansınız yok magnus kazandığında dahi artist tavırlara girmemisken nepo bu tavırlarıyla kendisini bitirdi ve hâlâ adeta bı resital olan 6. oyunun etkisinde bu çok net belli oluyo

      1. yunus Emre

        bu nepo nun genel huyunda var.. bütün maçlarda böyle... gitti ufak yaşta gm hinduya yenildi.. yine bu hareketleri yapıyordu.. bu adamın kafası böyle ciddiyetten uzak.. ya kimse nepoyu dünya şampiyonu ünvanda göremezdi zaten.. dünya şampiyonlarının hepsinin oyunda bir ağırlığı var.. caruana olsaydı yakışırdı.. karjakin de.. ama nepo meczup gibi

      2. schrödingerin kedisi

        @K D Magnus nepo bu tavırları takinmasa onu yapmayacakti bence güzel bir cevap oldu zaten ikisi arkadaş ne gerek var ama nepo tribe girdi

      3. Mehmet

        Nepo mental olarak yeteri kadar hazirlanmamis malesef, bu konuda zayif kaliyor. 6. oyun kirilma noktasi oldu

      4. K D

        Magnusun sülalesi rahat ayak ayak üstüne attığı pozisyonu iade ettim tüm bakışlara :D

    13. K D

      Sırf zamanda zora sokacaksın strese sokacaksın diye oturup belki de 20 dakika 30 dakika düşünmen gereken yerde 5 dakika düşünürsen sonuç kaçınılmaz, karşındaki dünya şampiyonu herhangi biri değil

    14. 77tatanka77

      C5'ten önce Nepocular: bu sefer oldu gibi nepo ciddi üstünlük sağladı. Carlsen de süre baskısında...... C5 ten sonra Nepocular: " Ben böyle kahpelik görmedim arkadaş."

    15. Luke

      Magnus... Sen bir efsanesin kesinlikle!

    16. Ahmet Yasin ŞENYURT

      Kartvizitin önü "hafif üstün oyun sonu kazanılır diğerleri için arkaya bkz.". Arka taraf "rakip Nepoysa onlar da kazanılır".

    17. Zafer Brown

      Carlsende düşünmeden 40 kere gidip gelse o da hata yapar ama adam oyun başında boşuna 1 saat geçirmiyor oyun başı ve ortasını garantiye almak için saatler harcıyor bir zahmette emeğinin karşılığını alıyor..

    18. Turgut Coşan

      Dünya şampiyon adayinin böyle bir hata yapma şansı yok. Bu hata gosteriyor ki nepo buralara hesap gücüyle değil çok varyant çalışmakla gelmis

    19. Musacan Çın

      Nepo Türk ekonomisi gibi, ilk başta iyi gibi gözüküyor ama ilk sıkıntıda hemen dağılıveriyor

      1. ardacelal simsek

        @Mustafa Ünal aradaki hafif düşüşlerin verdiği umuttan bahsediyor örneğin 8ken 7 yr düşmüştü durum iyi duruyordu

      2. Mustafa Ünal

        Türkiye ekonomisi benim bildiğim hiç bir zaman iyi olmadı. (47 yaş.)

      3. kzy

        hangi ekonomi

    20. Orhan Özturhan

      Herkes Nepo kötü oynadı vs vs vs diye atıp tutarak Carlsen in başarısını gölgeliyor. Herkes her zaman hata yapıyor, önemli olan hatayı ilk yapan olmadan dirençli oynamaktı, Carlsen bunu yaptı.

      1. Sedi Çoban

        Evet Nepo hata yapsa da Carlsen hemen atlamıyor. Yine de düşünüyor. Hesaplıyor. Adam işin ciddiyetinin farkında.

    21. Levent Turalı

      Saboya da skorlu maç anlatması nasip oldu sonunda :D

    22. Wulfred

      üşenmedim 5-6 canlı yayının tekrarına baktım c-5 hamlesine saniyesinde anlayıp tepki veren tek sizdiniz. fide canlı yayınındaki hintli arkadaş nepo oynamadan 3 dakika önce bu hamleyi oynamalı bile dedi. oynadıktan sonra anlamadı bile olan biteni

    23. Efe

      Nepoya 120+ hamle 8 saat süren maçı kaybetmek psikolojik olarak şampiyonluğu kaybettirdi zaten

    24. Bahadır Ceylan

      Korchnoi Geller Nepo Ding Karjakin ve Caruana bu adamların hiç birisinde şampiyon kumaşı yoktu şampiyon olmak biraz karakterden de gidiyor

    25. Central Perk

      Bu seviyede çok oyun izledim, tabi sizler de izlemişsinizdir, vakti varken hızlı oynayan kaybediyor malesef. Anladığım kadarıyla Nepo Carlsen in düşünerek oynadığını koz olarak kullanıp hızlı oynayarak zaman sıkışması bekledi. 9 oyundaki stratejisi bu oldu kanımca. Durum da bu.

    26. Fatih

      Nepo yine her şeyi eline yüzüne bulaştırıyor. Carlsen çok üst düzey çok elo puanlarıyla ölçülemeyecek derecede bir şey bu…

    27. Mertkan Közen

      Bu oyuna kadar Carslsen kazanıyordu ama artık bu oyun direk sattı Nepo adama 136 hamlenin psikolojik yıkımını kaldıramadı Nepo

    28. Selim

      Oyun feda eden koca yürekli Nepo

    29. Uğur Alicioğlu

      Carlsen konumsal olarak tahtada hangi hamlede kendimi rahat hissederim diye düşünüp onu oynuyor. Geçen maçtaki Ve1 hamlesi gibi. Makina kaçıncı hamle olarak öneriyordu bilmiyorum. Oyununu izlerken böyle farklı hamleler görmek ona daha çok saygı duymamı sağlıyor.

    30. anonym

      nepo: magnusa karşı üstün/kayıp oyun kaybedilir/berabere kalınır

    31. Sahin Sarkaya

      Carlsen den fil kapanı hamlesi gelmiş arkadaşlar. Nepo yemi yutmuş, bu seviyede bu hata fazla bence. Bir an önce turnuva bitse de gitsek moduna girmiş Nepo...

      1. İbrahim Atakan Çiçek

        zaten para havuzunun %40 ını alıyor kaybetse de kafası rahat

    32. Akın Aksoy

      Sabri üzüntünü paylaşıyorum, hakkaten üzüldüm. Adam hep güzel oynuyo aslında bir yerde mutlaka bir basit hata yapıyor sanki. Ama hataya da zorlayanın da bir numara olması tesadüf değil.

    33. trk 1980

      Pandemi sebebiyle Teimour Radjabov, haklı olarak itiraz etmişti ve turnuvadan çekildi. Belki de Ian yerine şimdi Teimour'u seyrediyorduk. O zaman formu çok iyiyidi ve herkesi yeniyordu. Yazık oldu...

      1. Shadow Dream

        @trk 1980 Reis onu anladım da niye çekildi, pandemiden dolayı bir sıkıntı mı vardı?

      2. trk 1980

        @Shadow Dream Radjabov 2020 Fide adaylar turnuvasında çekildi ve yerine MVL katıldı. Cekilmeseydi, şimdi burada Magnus'u terletiyordu...

      3. Shadow Dream

        Teimour Radjabov konusu ne reis anlatabilir misin? Adaylar hakkında sıkıntı mı olmuş?

    34. kozlu80

      Bu maçta bahis varsa nepo carslene oynamıştır. Başka açıklaması yok. Amatör oyuncu yapmaz bu hatayı.

    35. Satranç Meta

      Akşam üzeri söyledim ki o zaman nepo öndeydi Ve nepo'nun kaybedeceğini söylemiştim çünkü nepo çok basit hatalar yapabilen birisi bana göre ve önde olduğu maçları bile verebilen birisi bence şampiyon olma olasılığı çok ama çok zayıf

    36. Ferhat Demir

      Nepo ilk üç maçta iki maçı rahat alabilecekken beraberliğe razı olmuştu, bence bu finali zaten hak etmediği belli Magnuz alireza finali mükemmel olurdu

    37. radyoloj1905

      7:33 Nepo önce fili sonra da dünya şampiyonluğunu Carlsen'e hediye ediyor.

      1. Magnus Carlsen

        Hediye mi?

    38. Erencan

      Nepo ve ekibi acaip bir hazırlık ile carlsen'i yenilme konusunda baya iyi şaşırtmış oldu.

    39. Muhammed Hamza

      Nepo çok iyi oynamış aslında ya. Yazık olmuş cillop gibi konuma 😔

    40. Ayşe Ayşe

      Nepo ağzını gözünü eğip şov yapmak yerine doğru bir hamle yapsaydın da güzel bir oyun sonu görseydik, üzdün beni

    41. Ege Teoman Tekin

      Nepomniachtchi oyun başında çok iyiydi fakat oyun sonundaki hatalarıyla oyunu kaybetti.

    42. kırmızı kalem

      Neponun kaybettiğine değil canlı yayında neponun fili kaybetmesine üzülmene üzüldüm be sabri reis

    43. al alameyn

      10:07 den sonra at b6, fil c6 karşılıklı oynanırsa, fil vezir çıkan piyonu alıyor, beyaz at siyah fili alıyor, siyah kale beyaz atı alıyor, devamında beyaz kale siyah kaleyi alıyor. Siyahın sadece atı ve 5 piyonu beyazın kalesi 3 piyonu. Burada siyaha nasıl kazanç var açıklamadınız

    44. Samet Parlakcı

      Nepo ebrehe gibi fil fedası yaptı

    45. Abdurrahman YILDIRIM

      Maçın c4 le başlayıp c5 le bitmesi !!!

    46. Berat Emrehan Metin

      Şampiyonun kim olduğu zaten belli. Magnus Carlsen. Nepo balonu çoktan patladı.

    47. Yavuz Bozkurt

      Şu an gözlemlenebilir evrende magnus goatını devirebilecek bir insan evladı bulunmamaktadır.

    48. Ofinen

      Karjakin bayıldı

    49. Jupiter_Yolculugu

      Magnusa zaten Karjakin yenilmiş. Nepo Karjakine güvenirse olacağı buydu dkajajasjwjdm şaka bir yana Nepo kendi etti kendi buldu. Süre olarak düşünseydi kazanırdı

    50. mustafa zeren

      Nepo çok amatör. Böyle muazzam açılışları hüsranla sonuçlandırdı çok yazık.

    51. Ege Teoman Tekin

      Nepomniachtchi: Hatalar oyun sonunda yapılır.

    52. chess short.

      Nepo Çok büyük bir fırsatı kaçırdı

    53. Yashar Turksoy

      neden tarafsız bir şekilde sunum yapamıyorsunuz? ben bu oyunun analizini chesscomda izledim size haksızlık olmasın tabi sizde işinizde çok iyisiniz ama oradaki adamlar hepsi büyük usta ve tam farklı analizler yaptılar bu oyuna tamam nepo oyun boyu baskısını sürdürdü ama dikkat edersiniz hep hata yapan tarafta nepo oluyor ve benim anladığım kadarıyla 9 oyunda magnusun bazı yerlerde yanlış harektleri oldu ama buraya kadar hiç hata yapmadı başka bir konu ise magnusun zaman harcaması ya adam üstün olduğu zamanlarda bile çok zaman harcıyor ve bu bence sizin anlatmak istediğiniz gibi kötü birşey değil.

    54. fatih uygun

      3 avans 7,5 ta biter

    55. Ich bin AYT

      Son gülen iyi güler - Magnus Carlsen

    56. Mehmet şükrü Yaşar

      Dünya hassas kalpler için cehennemdir nepo

    57. Yigit Sahbudak

      Carlsen yerine olsam 10. Maçta gider içerde 1 saat falan kestiririm sonra gelir terk ederim kral hareket :))

      1. Barış Karagöz

        Saygısızlık olur böyle bir hareket yapmaz.Nepoya saygı duyduğunu da önceden belirtmişti asla böyle bir şey görmeyiz.

    58. Bobby  Fischer

      Lan Nepomniachtchi: 'Sürdüklerimden pişman değilim aklım hala sürmediklerimde .'

    59. Aether Genc

      136 hamlelik maçtan sonra neponun devreleri yandı .

    60. lol oynuom

      c5 piyonundan sonra bayıldım yeni uyanmışım

    61. Yunus

      Hafif kayıp oyun sonu kaybedilir - İan Nepomniachtchi

    62. Garyav Fertan

      15-20 Sene sonra Carlsen vs Misha gelir mi ?

      1. Samet Balta

        gelmez

    63. Okyanus

      Neponun yardımcılarının sürprizi fil uyumak mıymış anlamadım şimdi ben

    64. not GM Diy0jen

      c6 piyon sürüşünden sonra Ked1, K×d1 / K×d1, Ka7 / Kd8, Şf8 / F×c6, K×a2 oynayamıyor mu fili de karşı atak ile tutmuş oluyoruz.

    65. Reyhan Kösedağ

      Carlsen bu oyunda stockish gibi oynadı. Bir sorum olacak. Nepo taş tutma hareketinden dolayı itiraz etse oyun iptal olurmu

      1. Miraç ERGÜN

        @Magnus Carlsen abi daşşağına kurban ne oynuyon be

      2. Magnus Carlsen

        Hayır, oyun sırasında itiraz etmesi gerekirdi

    66. İbrahim Baş

      Magnus Carlsen gerçekten süper bir oyuncu

      1. İbrahim Baş

        @Hasan Turkoglu :Bırak ağlamayı Kahkaha attım ::DDDDD

      2. Hasan Turkoglu

        @İbrahim Baş Sen “kazanmış olması yeterli değil mi?” yazan bir eziksin demagoji yapabileceğin bir insan değilim az ötede ağla.

      3. İbrahim Baş

        @Hasan Turkoglu Doğru bilmiyorum. En kral satranç sen biliyorsun. Düşünsene Magnusu bile beğenmeyecek kadar ustasın. Ağanın eline su dökülmez.Ben kimim ki... Dünya şampiyonu, elosu dünya rekoru olan, dünyanın en genç şampiyonu olan ve yıllardır şampiyonluğu bırakmayan zavallı Magnusu beğenen basit bir eziğim

      4. Hasan Turkoglu

        @İbrahim Baş Satranç biliyor olsaydın böyle bir yorum yapmazdın :)

      5. Black Panther

        @can ulker 6.maçı izlemedin galiba

    67. Tuğrul KANAT

      Selamlar. Satranç bilmiyorum pek kurallar haricinde. Ama 4. Sınıfa giden oğlumla beraber canlı yayında sizi sonuna kadar izledik. Size gelen görüntü bize gelenden bir kaç saniye sonra geliyordu sanırım. Nepo oyunu bıraktığında siz tam birbirinize bakıp bir şeyler söylüyorsunuz ve çekildiğini geç fark ettiniz. Ufak bir hata... Bunun haricinde çok güzel bir yayındı. Oğlum Magnus'u tutuyor ben Nepo'yu... Bakalım daha maçlar bitmedi. Bir çok oyunda oyun açılışında Nepo daha iyiydi diye düşünüyorum. Bakalım önümüzdeki maçlar nasıl olacak?

      1. Furkan Doğru

        Nepo oyun açılışı varyant çalışmış makineyle ezberlemiş yani bir nevi. Oyun sonu zor olan hesap gücü vs orada çıkıyor ve olasiliklar arttiğindan oralar makineyle çalişilamiyor başı kadar. Üstün konumdayken oyun başı yine kaybetti Nepo psikolojikte bitti zaten 😄

    68. katerina ivanovna değil

      Magnus'un kazanmasını istiyordum ama bu şekilde değil. Ah be Nepo

    69. Ali Alparslan

      Neponun yerinde olsam şu durumdayken tuzağı farkettiğim anda gözlerimdeki yaşları tutamazdım

      1. Ali Alparslan

        Haa içeriden 20 dakika bayunca dönememsinin sebebi bu olabilir gerçi. Geldiğinde gözleri de hafif şişikti

    70. CidalıHakan

      Farkettinizmi Magnus Carlsen C8 deki filini sadece 2 defa oynadı oradan oynun kalitesini anlayabilirsiniz.Bence bu şampiyonlukla Magnus Carlsen çok iyi değil Nepo çok kötü.İzleyen ustalar utanmıştır böyle sacma hamleler olamaz Rusyanın yüz karası Nepo,keşke başka oyuncu gelseydi iğrenç maçlar hamleler Nepodan.

    71. Tonilist

      bu nepo aynı benim gibi oynuyor ya :(

    72. r3born

      Yanlış hatırlamıyorsam 12 maç oluyordu yarınki maç berabere biterse veya Magnus kazanırsa otomatikmen bitmiyor mu?

      1. Onur Uyumaz

        14 maç oynanıyor 12 değil

    73. Nafiz Karaaslan

      peki c5 oynamamış f3 oynamış olsaydı, Carlsen gene aynı hamleyle fili oraya kapatamaz mıydı?

    74. Bobby Fischer

      Neponun tek eksiği hamleleri düşünmeden oynaması. Rusları bana sorun😏

    75. JMNG

      Nepo'dan dünya şampiyonluğu fedası

    76. CidalıHakan

      c Şampiyonluğa veda hamlesi : Neponun 3dk düşünerek beyinleri yakan c6 pıyon surüşü.The end

    77. Buğrahan

      Şampiyonluk maçına yakışmayacak hareket

    78. Kadir Aksu

      yarın nepo carlseni kafes dövüşüne davet edebilir

    79. Deniz ATALAY

      10:12 neden atla almadın da kaleyle aldın?

    80. Kubilay Alp Ağacan

      Agalar ben 10:02'de neden at b-6 ya gitmedi anlamadım. Orada kale ile alalım diyor Sabo ama neden at dururken ben kale ile alayım ki?

    81. velican uyduran

      Carlsen ; c5 öyle sürülmez böyle sürülür

    82. apo talamus

      Show yapıyor nepo hızlı oynayarak

    83. Orhan Eren Kara

      nepo fena patladı

    84. Ali Esed Kocadağ

      Ya Arkadaşlar açık ve net Nepo maç fedası yaptı ama o da bilmiyo niye yaptığıni

    85. Turkish Power

      Umarım bir daha Carlsen'e o bakışları atmazsın nepo 😉😅

    86. ahmet çakaloğlu

      Yayında da nepo ava giderken avlanıcak demiştim....

    87. Mito

      Neponun ne işi var şampiyonluk maçında

    88. aurora borealis

      Bugünkü yayının linkini atar mısınız?

    89. Erkan Emre

      Ah be nepom..

    90. MrPanda

      Nepodan dünya şampiyonluğu fedası

    91. Dejavu Chaos

      Ve carlsen taslara dokunuyor, nepo terk ediyor

    92. Ata kama

      başlıkta netflix gibi spoiler vermeseniz dünya daha güzel bir yer olabilir

    93. Muhammet Emin Özdemir

      Neponun yaptığı hatayı ben yapmazdım

    94. Zetox

      3:20 de b4 e geçerken alma yok mu? Konum kötü kalmaz mı nepo için

      1. Ege

        Yok a4’te olması lazım siyah piyonun

    95. Hiranur Karanfil

      Noldu hani magnus kaybediyodu NEPOCULAR BOŞ YAPMAKTAN KURUDUNUZ İYİCE

    96. kafakoparan

      Rip Nepo.

    97. Sedi Çoban

      Nepo benim gibi oynamış.

    98. Amons us Boi

      carlsen piyona dokunmadı mı ben anlamıyorum hiç bişey demediler ???

    99. Çağan Barış

      Nepocum artist artist hızlı oynarsan olacak bu burası dünya şampiyonası blitz değil senin işin burda değil sen git nakamura ile blitz oyna gerçi onada yenilirsinde neyse

    100. Osman Kaplan

      Ordaki sitres insana yeter 😭😭😭😭